studentens lyckliga dagar....

"En känsla förevigt du finner i dag
ett minne för livet så lycklig och glad

studentbal, fester och åka flak
äntligen har du nu nått ditt tak

Nu 12 år i skolan, jag minns som igår
med mamma i handem du var då sju år

fylld av iver och skräckfylld förväntan
i alla år nu är det slut på längtan

så vad ska du göra och jobba med nu?
Det ör din framtid och svaret bär du.

Men passa nu på och njut fullt ut
för Carolina, nu är skolan slut!"


Hittade just denna dikt som vickie skrev till mig på studenten. Men den känslan jag hade på min studentdag var något helt annat än lycklig och glad. Jag verkligen avskyr studenten, hela veckan hatade jag så grymt mycke. Enligt mig har jag inte haft någon student. För jag har aldrig och kommer aldrig upp leva det där med studentens lyckliga dagar..

Mina kommentarer
Postat av: emma

Jag hade inte heller någon bra student... känns som att jag inte heller tagit studenten, började gråta på stads och drog hem, då är man inte okej på sin egen student.

Men ändå så var mitt problem minimalt med vad du är ledsen för. Så jag förstår det där med studenten, vi kanske ska göra om den du & jag?

2010-08-09 @ 16:56:57
URL: http://emmaadanielsson.blogg.se/
Postat av: Linnea

de är inte rättvist, planerna va helt andra för din student! Älskar dig vännen <3

2010-08-11 @ 10:29:43

Här kan du kommentera:

Vad heter du?
Spara mitt namn!

Din E-postadress: (Bara jag ser den)

URL/Har du nån blogg?

Här kan du kommentera:

Trackback
RSS 2.0