I have a dream, a fantasy. To help me through reality.

Jag är så sjukt rädd att fasta i denna simpla och vardagliga värd jag lever i just nu. Snosa alldeles för länge på morgonen, åka iväg med bussen till jobbet kl.07.20, komma hem vid 17.15 då de är dags att fara och handla, laga mat, tvätta, städa, slappa framför tvn, träffa nå kompisar på mysigt häng.

Detta liv är alldeles för vardagligt för mig, just nu. Jag är bara 20 år och detta är inget liv jag vill börja med redan nu. Jag vill ut och se värden, uppleva äventyr, utmana mig själv. Vill inte att hela veckan ska vara inskriven på tidslaget vad som ska ske. jag vill leva för nuet och bara ta allt som de kommer få variation i min vardag.

Det är just därför jag sitter och kollar på en massa resor hela tiden. varje dag hittar jag en ny resa som lockar. Och jag vill gärna dela detta med mina vänner, men jag märker mer och mer att folk blir less och vill inte höra. Men ändå ska man sitta där så intresserad på vad alla andra gör och vill göra med sina liv.

Genom att kolla runt på resor och läsa och olika ställen, vet jag att resan jag väljer att göra komma bli så som jag vill ha den. men vem vet om ett halv år kanske jag har andra drömmar i livet och lägger denna på hyllan ett tag. men just i detta nu får detta mig att kunna kliva upp på morgonen och köra min dagsrutin.

Jag säger inte att jag inte gillar mitt liv som jag har de just nu. Visst jag gillar inte alls Östersund, bott här nu i 6 månader och jag kan faktiskt säga de att de är ingen stad för mig. De ända som får mig att vilja stanna här i några månader/ett år till är för att jag för engång skull bo nära mina kompisar hemifrån och de är här jag kan spara pengar och vet att jag komma ha så att jag kan fara och göra min resa när jag nu bestämmer mig för att göra den.

Så snälla låt mig få drömma, ni får gärna dela med er av era drömmar till mig, men varför får en själv bara suckar så fort man öppnar munnen?
Just nu är jag mest bara less och grinig hela tiden känns de som och detta får bli de ställa där jag tar ut de just nu. Så Stellan slipper höra på allt skit hela tiden...

Nä nu återstår bara 40 min av denna dag så tar jag helg sen. Åker hem till byn och träffa syrrorna då båda befinner sig på hemma plan!


Mina kommentarer
Postat av: din flickvänn

tycker du kan flytta till oslo o dela vardagen i kollektivet istället. kanske inte så exotiskt, men en häftig stad, med mycket jobb och nya rumskompisar + mej då,din gamla flamma som saknar dej och lovar att lyssna på dina resplaner.

2011-09-21 @ 17:55:20

Här kan du kommentera:

Vad heter du?
Spara mitt namn!

Din E-postadress: (Bara jag ser den)

URL/Har du nån blogg?

Här kan du kommentera:

Trackback
RSS 2.0