Sköna kontraster!

Mellan dessa bilder är de exakt 6månader, tänk vad livet har förändrat sig sen dess.

Första bilden är tagen efter operation 2 då jag fortfarande låg på sjukhuset uppe i Umeå, hade precis lärt mig att stå utan gå ställningen där. (Och kläderna på avdelningen hade tagit slut så vi gjorde de bästa av situationen så operationsstrumpor upp till låten och allt i storlek XL) just då var jag svagast i kroppen, alla muskler var bortblåst och jag hade gått ner nästa 10kg på mindre än 4 månader (och då mest i muskler)

Anda bilden är tagen när jag och Maria var i Grekland och stod på den vackraste stranden jag någonsin sätt. Glasklart turkost vatten och stranden var av små kritvita marmorstenar.

Tänk att de kan vara så stor skillnad mellan 6 månader. Jag minns när jag tyckte de var jobbigt på sjukhuset brukade jag ligga ned och blunda och fantisera mig bort på en strand där jag kände vindarna i håret och hörde havet slå upp på stranden.

Nu brukar jag gå ut och gå minst en gång per dag, och på månda ska jag ta första Springturen med Jonas. Ska bli väldigt intressant att se om jag klarar av de, dock vet jag att de komma bli en spring/promenad. Men de är han väl informerad om ;)

Min kropp ser inte alls lika dan ut som förut då ärren gör att magen ser annorlunda ut och putar ut och skär in på vissa ställen. Så nästa kort ska tas i mars så får se då hur kroppen har förändrat sig när lite musklerna är på plats igen :)


Mina kommentarer
Postat av: emma

Du är så fin gumman:) <3 på båda korten:) apro på att du ska börja springa/gå, kan du inte ta med mig på en tur nästa gång du kommer hem? :) jag har alltid velat lära mig springa!

Svar: KOmmer hem idag, så vi kan ju kanske ta en promenad något i helgen? :)
Carolina

2012-11-14 @ 21:11:18
URL: http://saema.blogg.se

Här kan du kommentera:

Vad heter du?
Spara mitt namn!

Din E-postadress: (Bara jag ser den)

URL/Har du nån blogg?

Här kan du kommentera:

Trackback
RSS 2.0