Kom ihåg att ni håller en annans framtid i era händer!

Sista natten här på pasienthotellet (bara sovit här en natt också) men har redan hunnit "klagat" på rummet så vi fick byta och satt i gång ett larm, bra jobbat systrarna Larsson!

Är sjukt less på sjukhusmiljön nu, allt börjar sätta sig psygiskt på en nu och de blir ju inte bättre av att sjuksköterskorna har noll koll på saker och ger en den där nervösa och otrygga känslan! Så till er alla där ute som läsar till sjuksköterska HOPPA AV OM NI INTE BRINNER FÖR ATT HJÄLPA FOK OCH ÄLSKAR DE NI HÅLLER PÅ MED! För grejjen är den att ni utbildar er till något som är så otroligt viktigt, Jag som pasient lämnar ut min kropp, min framtid i era händer och att då bli bemött av någon som ser nervös ut och inte har fullkoll. får en att bli skräckslagen!
Ä detta ska inte bli ett inlägg om att gnälla på sjuksköterskor, för de finns vissa jag mött som är så otroligt underbara, dom man verkligen känner den där tilliten till. Jag tror verkligen att man måste ha personligheten till de här jobbet annars funkar de inte och då spelar de inte någonroll hur många år du pluggat/jobbat eller hur mycke du kan!

Förövrigt håller jag på att dö av nervositet gaaaaaaaah.......................................................


Mina kommentarer
Postat av: emma

Skönt att du är på bättringsvägarna Carro :)

Fick en chock då jag läste vad som hänt... hua...



Men tror du inte att ssk kanske var ny, kanske student eller att det blir lite speciellt då dom vet vad du gått igenom. För jag tror inte att det spelar någon roll hur mycket eller lite erfarenhet man ha, nervös kan bara vara ändå.

Men självklart så ska inte nervositeten få lysa igenom i det här sammanhanget. Förstår att du blir nervös själv. Tur att man har tre år på sig att veta om ssk yrket passar mig eller inte. Just nu känner jag det! :)



Tänker på dig!

2012-03-14 @ 16:53:43
URL: http://emmaadanielsson.blogg.se/

Här kan du kommentera:

Vad heter du?
Spara mitt namn!

Din E-postadress: (Bara jag ser den)

URL/Har du nån blogg?

Här kan du kommentera:

Trackback
RSS 2.0