Snälla ge mig ett bra svar på mina frågetecken!!

Jag har funderat mycke på att börja jobba mitten på oktober ungefär. Men jag komma inte orka med ett heltids jobb på engång, utan tänkt att först börja med 25-50%

Men vad säger man på en intervjun? Berättar man om cancern? Vad skriver man mellan då jag inte hade jobbet kvar slutet utav maj tills nu?

Jag har inga problem med att prata om min cancer. De hade jag inte under mina behandlingar eller nu efteråt. Men jag är rädd för att bli bortvald pågrund utav det. Jag är Cancerfri nu och går bara på kontroller. Men hur tänker en arbetsgivare om någon varit sjukskriven en längre tid och de är så olika hur folk ser på just cancer.

Men om man nu ska skriva med i CVt att jag har varit sjukskriven sedan slutet av december, ska man skriva där då att jag varit sjuk, eller berätta de på intervjuen? Om man istället inte ska skriva något utan låta de vara tomt, hur förklarar man då att man bara vill jobba 25-50% och hur förklarar man isåfall att man måste ta ledigt om jag ska ta prover, åka på kontroller mm.

Blir bara mer förvirrad destå mer jag funderar. Men har ingen aning hur man skriver eller säger?

Är inte helt hundra än om jag ska börja jobba lite då eller vänta tills jag har tränat upp kroppen mer och fått bort mer tankar och kan fokusera mer.


Mina kommentarer
Postat av: emma

Jag förstår hur du tänker carro :/
Men många är väldigt förstående och när du berättar vad du arbetat med så kan du ju bara nämna att "då jag jobbade där blev jag allvarligt sjuk"...
Dom ska ju utgå från din personlighet och inte att du varit sjuk. Du får leta efter ett jobb där du vet att du skulle kunna få jobba 25-50%. Kanske inte butiksjobb där det kan vara väääldigt långa dagar & stressigt & nästan aldrig få vara ledig.

Vill också säga att jag saknar dig & tänker på dig!

2012-08-23 @ 19:16:50
URL: http://emmaadanielsson.blogg.se
Postat av: anonymos

Skriv att du varit sjukskriven från december, är dom intresserad av dig som person hör dom av sig och vill dom veta varför du varit sjukskriven DÅ..då kan du säga att du haft en tumör att den är borta nu och att du vill börja jobba men börja på deltid för att så snart du orkar arbeta dej uppåt! Dom kommer att förstå, försök ge ett personligt brev som berättar mycket om vilken viljestark kvinna du är, som mot en massa odds lyckats överleva och försöker leva i nuet. Det som varit är historia nu tänker vi framtid. I ditt personliga brev kan du också skriva att du under en tid varit sjukskriven p.g.a. en elakartad tumör men att du besegrat den och nu vill du börja leva på riktigt igen. Vet ej om mina ord är fel eller dumma..men det är så jag skulle ha gjort om jag var du. Ha de bra kämpa tjejen !!

2012-08-24 @ 10:04:19
Postat av: E

Om du inte riktigt vet vad el hur du ska skriva och formulera dig så prata med din handläggare på arbetsförmedlingen kanske de kan vägleda dig. Googla på andra cv:n där det finns de som varit sjukskrivna som du och se deras cv:n. Ibland kan man få en bra överblick om man ser en annans cv framför sig och får då lättare till idéer på vad man ska skriva. Tänk också på att ett cv inte är för långt. Vill du däremot beskriva och förklara dig varför du varit sjukskrivning i en längre utsträckning kan du skriva ner det i ett personligt brev. Arbetsgivare ser gärna att man har med sig båda. Ett cv på vad man gjort och vad man har för erfarenhet medan ett personlig brev handlar om dig som person ,relation och just varför du varit sjukskriven.

Jag tror hur som helst att det kommer gå bra för dig och att de som vill träffa dig ser dig som en kämpe då du är frisk nu och går på kontroller.

Lycka till.

2012-08-28 @ 18:35:01

Här kan du kommentera:

Vad heter du?
Spara mitt namn!

Din E-postadress: (Bara jag ser den)

URL/Har du nån blogg?

Här kan du kommentera:

Trackback
RSS 2.0