Dom sista dagarna.

Mina sista dagar här i Barcelona har va rit dom bästa dagarna på hela min resa. jag har njutit till fullo och bara mått så gott man bara kan göra. och eftersom jag vill komma ihåg dom här dagarna och kunna gå tillbaka och läsa och känna den där känslan igen så skriver jag helt enkelt ned dom helt upp och ned. Detta är alltså helt och hållet för min egena del eftersom jag vill minnas dom exakt.

Tisdags, värmen hittade tillbaka hit till barcelona då de blev upp till 19 grader varm som gjorde att amn gick runt i kortärmat och modde gott, gick en promenad nere vid stranden innan jag träffade amelia och gick iväg och fikade, skrattade och en massa prat. när klockan började närma sig 9 gick jag hemåt. när jag just kom till Barselonetta metron var de breakdance, acrobatik, trick med cykel, jonglering med facklor, musik, dans och glädje! stod där och bara log och kände mig så varm över hela kroppen och bara stod och tänkte att de var så fantastiskt.... När jag sedan kom hem, gjorde jag mig iorning och träffade Vanessa, Amelia, rickard och nicke nere på TB.. var meningen att de skulle bli en bar runda, så vi började på TB och slutade på TB, vi kom alltså inte så mycke längre än så, men de var så otroligt roligt och mysigt så de gjorde inget alls.

Onsdag, bestämde mig för att promenera bort till Montjuïc för att se på Miro musseumet, men när jag kom ut och ner på stranden och möttes av 22 graders värme och sol och ett helt fantastiskt hav gick jag upp till W hotell och satte mig på stenarna vid havet och låg och bara mådde gott istället, tillbringade alltså min dag där och på stranden gick även till hamnen ett tag och lyssnade på en snubbe som spelade gitarr och munspel.
Vid halv 6 tiden mötte jag upp Evelina, Jonathan och Vidar och åkte upp till Tibidabo. när vi kom upp så hade linbanan upp dit stängt, men vi tog oss upp och även längst upp i kyrkan. Hade ju varit där förut men den gången på dagen, nu när de var mörkt var de som en helt annan sak, precis som evelina sa så fint; de är som natt och dag ;) hahah. helt sagolikt. det är verkligens som två helt olika saker men båda har sin egena charm,
senare mötte jag och evelina upp, amelia, josefin och Vanessa och gick och åt på "rullbands resturangen" och fy satan vad mätt vi alla blev, senare blev de TB ochvidare till bikini, där vi stod förväntansfulla eftersom barcakillarna var uppskriven på listan och skulle sitta inne på vipen där även vi också var bjudna till, men inte dök dom upp. hatar att man jämt kommer fel dag, förra veckan hade massi varit där och varför var inte vi där då istället? ja de kan man ju undra....
Blev iaf dans tills dansgolvena glödde som aldrig förr och det var en utav de roligaste utekvällarna här i BCN!

Torsdag. ja vad har hänt idag då? jo packning, fixat med biljetterna hem, sprungit på stan med evelina och nu ikväll bjöd jag ut elin på vårat favvoställe, åt gott och satt och pratade om allt mellan himmel och jord. och jag kan verkligen säga att en sån vän som elin är växer inte på träd, hon är en sån fantastiskt bra vän som jag är så glad över att jag har hon! Hon får mig verkligen att må så sjukt bra genom att bara finnas och vara så bra som just hon är<3

Nu borde jag verkligen sätta igång och städa mitt rum och packa de sista, har verkligen skjutit fram de till de sista, så nu jäklar borde detta bli av, sedan blir de lite film tittning eftersom jag inte vågar gå och lägga mig då jag inte har någon väckarklocka och jag måste kliva upp 6 i morgon bitti, så därför ser jag den enklaste vägen att hålla mig vaken hela natten. ska ju ändå sitta på flyg + tåg i sammanlagt 10 timmar plus en massa mer transporttider. så jag kan sova en massa sen.


Komma sakna er chicas! NOS VEMOS BARCELONA!


Mina kommentarer
Postat av: elle

underbar du är <3 glad att vi gjorde dehär tillsammans :D

2010-12-15 @ 16:48:21
URL: http://elle77777.blogg.se/

Här kan du kommentera:

Vad heter du?
Spara mitt namn!

Din E-postadress: (Bara jag ser den)

URL/Har du nån blogg?

Här kan du kommentera:

Trackback
RSS 2.0